Skip to main content

ဥပ္ပါတသန္တိ စေတီတော်


ဥပ္ပါတသန္တိ စေတီတော်

Unicode ဖြင့်ဖတ်ရန်

ဥပ်ပါတသန်တိ စတေီတောျသညျ နပွေညျတောျတှငျ တညျရှိသော ထငျရှားသည့ျတနျခိုးကွီး စတေီတဈဆူဖွဈသညျ။ တရုတျပွညျမှ ဗုဒ်ဂစှယျတောျရုပျပှားတောျကို ဌာပနာထားရှိသညျ။ ရနျကုနျမွို့ရှိ ရှှတေိဂုံစတေီတောျ၏ ပုံစံကို နမူနာယူကာ တညျဆောကျထားခွငျးဖွဈသညျ။ ဉာဏျတောျအမွင့ျမှာ ၉၉ မီတာ (၃၂၅ ပေ) ရှိသညျ။ ထီးတောျတငျလှူပူဇောျပှဲကို ၂၀၀၉ ခုနှဈ မတျလ ၁၀ ရကျနေ့တှငျ ကငြျးပခဲ့သညျ။​




သမိုငျးကွောငျးအကြဥျးမှာ

စတေီတောျတညျဆောကျရေးလုပျငနျးမြားနိုငျငံတောျအေးခမြျးသာယာရေးနှင့ျဖှံ့ဖွိုးရေးကောငျစီ ဥက်ကဌ ဗိုလျခြုပျမှူးကွီးသနျးရှှေ၏ လမျးညှှနျမှုဖွင့ျ ၂၀၀၆ခုနှဈ နိုဝငျဘာလ ၁၂ ရကျနေ့တှငျစတငျခဲ့ပွီး ၂၀၀၉ခုနှဈ မတျလတှငျ ပွီးစီးခဲ့သညျ။​ စတေီတောျ၏ ပန်နကျတငျ မငျ်ဂလာအခမျးအနားကို ၂၀⁠၀၆ ခုနှဈ နိုဝငျဘာလ ၁၂ ရကျနေ့တှငျ ကငြျးပခဲ့သညျ။ အခမျးအနားအတှကျ ဖိတျစာတှငျ 'ရာဇဌာနီ နပွေညျတောျ (ဘုရငျနနျးစံသည့ျ မငျးနပွေညျ)' စာပိုဒျဖွင့ျ ဖှင့ျထားသညျ။ ဥပ်ပါတသန်တိကို အကွမျးဖငြျးဘာသာပွနျဆိုရလြှငျ 'ဘေးဒုက်ခ ကပျဆိုးကွီးမှ အကာအကှယျပေးခွငျး' ဖွဈသညျ။ ဤအမညျသညျ ၁၆ ရာစုအစောပိုငျးလောကျတှငျ ဘုနျးတောျကွီးတဈပါးမှ ရေးသားရှတျဆိုခဲ့သည့ျ ပရိတျဂါထာ ဖွဈသညျ။ ဤ ပရိတျဂါထာကို ဘေးဒုက်ခ မြားကွုံသည့ျအခြိနျ၊ အထူးသဖွင့ျ တိုငျးတဈပါးမှ ဝငျရောကျတိုကျခိုကျလာသည့ျအခါ တှငျ ရှတျဆိုကွသညျ။
စတေီတောျကို လူလုပျကုနျးမွင့ျပေါျတှငျ တညျဆောကျထားခွငျးဖွဈသညျ။

စတေီတောျတှငျ မဟာဆုတောငျးပွည့ျဘုရားကြောကျစိမျးဘုရား ၃ ဆူ၁၀၈ပေ မွင့ျသော တံခှနျတိုငျမဟာဗောဓိညောငျပငျနှင့ျ ဘုရား ၂၈ ဆူညောငျပငျ ၁၀၈ ပငျ နှင့ျ ဥယြာဉျတောျ​ ရှငျဥပဂုတ်တ နှင့ျ ရကေနျတောျသိမျကြောငျးဆောငျ အစရှိသညျတို့ ထည့ျသှငျးတညျဆောကျထားသညျ။
၂၀၀၉ခုနှဈ မတျလတှငျ ဘုရားပှဲကငြျးပစဉျအတှငျး ရဟတျမတောျတဆဖွဈပှားမှုကွောင့ျ လူ (၂၀) ဦးသဆေုံးခဲ့သညျ။

ဥပ္ပါတသန္တိ စေတီတော်
Zawgyi ဖြင့်ဖတ်ရန်



ဥပ္ပါတသန္တိ စေတီတော်သည် နေပြည်တော်တွင် တည်ရှိသော ထင်ရှားသည့်တန်ခိုးကြီး စေတီတစ်ဆူဖြစ်သည်။ တရုတ်ပြည်မှ ဗုဒ္ဂစွယ်တော်ရုပ်ပွားတော်ကို ဌာပနာထားရှိသည်။ ရန်ကုန်မြို့ရှိ ရွှေတိဂုံစေတီတော်၏ ပုံစံကို နမူနာယူကာ တည်ဆောက်ထားခြင်းဖြစ်သည်။ ဉာဏ်တော်အမြင့်မှာ ၉၉ မီတာ (၃၂၅ ပေ) ရှိသည်။ ထီးတော်တင်လှူပူဇော်ပွဲကို ၂၀၀၉ ခုနှစ် မတ်လ ၁၀ ရက်နေ့တွင် ကျင်းပခဲ့သည်။​


သမိုင်းကြောင်းအကျဥ်းမှာ

စေတီတော်တည်ဆောက်ရေးလုပ်ငန်းများနိုင်ငံတော်အေးချမ်းသာယာရေးနှင့်ဖွံ့ဖြိုးရေးကောင်စီ ဥက္ကဌ ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီးသန်းရွှေ၏ လမ်းညွှန်မှုဖြင့် ၂၀၀၆ခုနှစ် နိုဝင်ဘာလ ၁၂ ရက်နေ့တွင်စတင်ခဲ့ပြီး ၂၀၀၉ခုနှစ် မတ်လတွင် ပြီးစီးခဲ့သည်။​ စေတီတော်၏ ပန္နက်တင် မင်္ဂလာအခမ်းအနားကို ၂၀⁠၀၆ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာလ ၁၂ ရက်နေ့တွင် ကျင်းပခဲ့သည်။ အခမ်းအနားအတွက် ဖိတ်စာတွင် 'ရာဇဌာနီ နေပြည်တော် (ဘုရင်နန်းစံသည့် မင်းနေပြည်)' စာပိုဒ်ဖြင့် ဖွင့်ထားသည်။ ဥပ္ပါတသန္တိကို အကြမ်းဖျင်းဘာသာပြန်ဆိုရလျှင် 'ဘေးဒုက္ခ ကပ်ဆိုးကြီးမှ အကာအကွယ်ပေးခြင်း' ဖြစ်သည်။ ဤအမည်သည် ၁၆ ရာစုအစောပိုင်းလောက်တွင် ဘုန်းတော်ကြီးတစ်ပါးမှ ရေးသားရွတ်ဆိုခဲ့သည့် ပရိတ်ဂါထာ ဖြစ်သည်။ ဤ ပရိတ်ဂါထာကို ဘေးဒုက္ခ များကြုံသည့်အချိန်၊ အထူးသဖြင့် တိုင်းတစ်ပါးမှ ဝင်ရောက်တိုက်ခိုက်လာသည့်အခါ တွင် ရွတ်ဆိုကြသည်။
စေတီတော်ကို လူလုပ်ကုန်းမြင့်ပေါ်တွင် တည်ဆောက်ထားခြင်းဖြစ်သည်။


စေတီတော်တွင် မဟာဆုတောင်းပြည့်ဘုရားကျောက်စိမ်းဘုရား ၃ ဆူ၁၀၈ပေ မြင့်သော တံခွန်တိုင်မဟာဗောဓိညောင်ပင်နှင့် ဘုရား ၂၈ ဆူညောင်ပင် ၁၀၈ ပင် နှင့် ဥယျာဉ်တော်​ ရှင်ဥပဂုတ္တ နှင့် ရေကန်တော်သိမ်ကျောင်းဆောင် အစရှိသည်တို့ ထည့်သွင်းတည်ဆောက်ထားသည်။
၂၀၀၉ခုနှစ် မတ်လတွင် ဘုရားပွဲကျင်းပစဉ်အတွင်း ရဟတ်မတော်တဆဖြစ်ပွားမှုကြောင့် လူ (၂၀) ဦးသေဆုံးခဲ့သည်။

Comments

Popular posts from this blog

မှတ်သားဖွယ်ရာ စလင်းဝိနည်း

 မှတ်သားဖွယ်ရာ စလင်းဝိနည်း ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~  အရိယာကို ပြစ်မှားမိသော် ~~~~~~~~~~~~~~~~~  ကိလေသာအလွန်ထူသော ယနေ့ခေတ်တွင် ဝစီကံအကုသိုလ်ကို အလွယ်တကူ ပြုလုပ်နေမိတတ်ကြသည်။  မိမိတို့ ပြစ်မှားပြောဆိုမိသူတို့တွင် အရိယာသူတော်ကောင်းများလည်း ပါရှိနေတတ်သည်။  အရိယာတို့ကို ပြစ်မှားမိသူကို "အရိယူပဝါဒကံ" ထိုက်သူ ဟု ဆိုရသည်။  ထိုအရိယူပဝါဒကံထိုက်သူသည် သေပြီးသည်၏ အခြားမဲ့၌ နတ်ဘုံ လူ့ဘုံ၌ မဖြစ်မူ၍ အပါယ်ဘုံ၌သာ ဖြစ်ရ၏။  ထို့ကြောင့် ပါရာဇိကဏ်ပါဠိတော်၊ ၆ တွင်  တ ကာယဿ ဘဒေါ ပရံ မရဏာ အပါယံ ဒုဂ်ဂတိံ ဝိနိပါတံ နိရယံ ဥပပန်နာ။   "ထိုအရိယာကို ပြစ်မှား စော်ကားမိသူတို့သည် သေသည့်အခါ အပါယ်လေးပါးသို့ ကပ်ရောက်ကြရကုန်၏" ဟု ဟောတော်မူသည်။  "အရိယာ"ဟု မသိသော်လည်း ပြစ်မှားမိလျှင် အယူပဝါဒကံထိုက်သည်ကို သတိပြုသင့်သည်။  ထို့ကြောင့် သာရတ္ထဋီကာ၊ ပ၊ ၄၀၃ ၌  ဇာနနာဇာနနဉ်စတ်ေထ အပ်ပမာဏံ, အရိယဘာဝေါ ဧဝ ပမာဏံ။  "သိခြင်း၊ မသိခြင်းက ပဓာနမဟုတ်၊ အရိယာဖြစ်ခြင်းသာ ပဓာနတည်း" ဟု မိန့်တော်မူ၏။  အရိယူပဝါဒကံနှင့် စပ်၍ စလင်းဝိနည်းဂဏ္ဌိသစ်ဆရာတော်က အောက်ပါအတိုင်း ရေးသားခဲ့လေသည်။...

မြန်မာ့ မြို့ရွာဒေသများ၏ ရှေးအမည်များ

 မြန်မာ့ မြို့ရွာဒေသများ၏ ရှေးအမည်များ 🇲🇲 ________________________________  ကန္တာရ၀တီ........... ကယား ကမ္ဘောဇ .............  ရှမ်း ကုသိနာဂရ .......... ပုသိမ် ကေတုမတီ .......... တောင်ငူ ကေလာသ ....... ကျိုက်ထိုဘီးလင်းတောင်ဘက် ကောသမ္ဘီ ............  ကြို့ပင်၊ ညောင်ရွှေမြောက်ဘက်  ခေမရဋ္ဌ ......... ကျိုင်းတုံ ခေါသန္တီ ......... မြင်းမြေ၊ ရွှေဘိုအနီး ခတ္တိယ .........  ဧရာဝတီမြစ်ဝကျွန်းပေါ် ဂန္ဓာရ ............ စိန့်၊ ကချင်ပြည်နယ် စေတုတ္တရာ .... စလင်းအနောက်ဘက် စိနရဋ္ဌ ..........  ကချင်ပြည်နယ်  စန္ဒပူရ ................  မဏိပူရဘက်နယ်စပ် စမ္ပာနဂရ ............  သပိတ်ကျင်းမြောက်ဘက် ဇေယဝဍ်ဎန ........... တောင်ငူနယ် ဇေယျပူရ ............ စစ်ကိုင်း ဇောတိနုဂရ ......... ကျိုင်းဟုံကြီး စိစွမ်ပန္နားလူ{၁၂}နယ် တတ္ထဒေသ ........... ခန်းခြောက်မြေ၊ ပုဂံနယ်  တမ္ပဒီပ ......................  ဧရာဝတီမြောက်ပိုင်း ဓညဝတီ ....................  မြောက်ဦး ဒုတ္ထ၀တီ/ဒုဋ္ဌဝတီ ......... မြစ်ငယ် ဒွာရာဝတီ .................... သံတွဲ နဂရာဇာ ....................  ...

ကျို့ထိုး(ကျွတ်ထိုး)ပျောက်နည်း

ကျို့ထိုး(ကျွတ်ထိုး)ပျောက်နည်း **************************** ကျွတ်ထိုးခြင်းကိုတစ်ခါတရံ လူတိုင်းဖြစ်ဖူးကြ မည်ဟုထင်မိပါသည်။ အစာလွန်၍လည်းကောင်း၊ အစာစားပြီးချိန်၌လည်းကောင်း၊ လေကြောင့်လည်းကောင်း ဖြစ်တတ်ကြပါသည်။ကျွန်တော်တို့ငယ်ငယ်က ကျွတ်ထိုးပျောက်ရန်နားကိုပိတ်၍ရေအဝသောက်ခြင်းဖြင့်ကုသခဲ့ကြပါသည်။ ထို့အပြင် မိရိုးဖလာနည်းများ ဆေးပညာနည်းများလည်း ရှိကြပါသည်။ ကျွတ်ထိုးလျှင် အသက်ရှုခက်ခဲခြင်း ၊စိတ် အဆင်မပြေဖြစ်ခြင်းနှင့် စကားပြောခြင်း အိပ်ပျော်ရန်ခက်ခဲခြင်းများလည်းဖြစ်တတ်ပါသည်။ထိုအခါစိတ်အဆင်မပြေမှုကြောင့် ဒေါသထွက်၍ ပိုဆိုးတတ်ပါသည်။ ထိုကြောင့်ကျွတ်ထိုးလျှင်ဝေဒနာကို သည်းခံဖို့အရေးကြီးပါသည်။  ယခုနည်းမှာ စိတ်ကိုအခြေခံ၍ အသက်ရှုမှု နည်းအရကုသခြင်းဖြစ်ပါသည်။ (၁)ပထမဦးစွာ ရေကိုသင့်တင့်အောင်သောက်ပါ။ (၂)လေအဝင်အထွက်ကောင်းသောနေရာတွင် ဘေးစောင်းလှဲ၍ဖြစ်စေ ထိုင်လျှက်ဖြစ်စေ သက်တောင့်သက်သာ နေရာယူပါ။ (၃)လေကိုအဆုတ်ထဲသို့တစ်ဝ အပြည့်ရှုသွင်းပါ။ရှုထားသောလေကိုပြန်ထုတ်သောအခါ တစ်ဝက်ခန့်သာပြန်ထုတ်ပါ ။အဆုတ်ထဲတွင်လေချန်ထားပါ။ပြီးလျှင် ထုတ်ထားသောလေကိုရှုပါ။ (၄)အထက်ပါအတိုင်း အပြည့်ရှု ၊တစ်ဝက်ထုတ် ၊အပြည့်ဖြစ်အောင် တစ်ဝက်ပြန်ရှု ၄...